Rotary Festival 2022

Nieuwsbrief 3

Beleef het mee op een grootse locatie!

Beste Rotarians, Rotaractors en Interactors,

Zondag 15 mei 2022 gaat het tussen 11.00 en 20.00 uur gebeuren! In de zeer centraal gelegen DeFabrique (prachtig industrieel erfgoed) in Maarssen zullen nu al zeker 3000 Rotarians en hun familie, vrienden, kennissen, collega’s, relaties en sponsors bij elkaar komen om presentaties van verschillende Rotaryclubs uit heel Nederland te beleven op de Inspiratiemarkt, als onderdeel van het Festival, en te zien hoe Rotary als vrijwilligersorganisatie een effectieve motor achter vele goede doelen blijkt te zijn. Wereldwijd! ‘Rotary – Serve to Change Lives…’

Wat dichter bij huis gaan we met elkaar in discussie over de toekomst en genieten we van een spectaculair programma. Inschrijven kan op www.rotaryfestival.nl en sponsors, in welke vorm dan ook, zijn natuurlijk ook zeer welkom.

De voorbereiding van het Rotary Nederland Festival 2022 is nu écht in volle gang.
Nu de locatie gekozen is werkt het kernteam volop aan de programmering met klinkende sprekers en andere verrassingen.

What’s in it for you? Het Rotary Festival 2022 vervangt komend jaar voor veel districten de traditionele Rotary Discons, behalve voor District 1610 dat naast ondersteuning van het Rotary Festival ook een eigen Discon organiseert omdat die al gepland was. De reden waarom we het dit jaar spetterend anders gaan doen is dat we behoefte voelen aan iets groots met elkaar, samen werken aan oplossingen, ontmoeting en vooral ook positiviteit. Met elkaar werken we aan ‘levens veranderen’.

Deze effectieve motor achter vele goede doelen verdient betrokkenheid. Het jaarthema ‘Rotary Changes Lives’ kunnen we vanuit de clubs direct handen en voeten geven waarbij we zoals vanouds nuttig en aangenaam verenigen. Daar zijn we tenslotte goed in.

Met alle plezier brengen we alleen maar positieve mensen bij elkaar. De belofte is helder: een positieve dag beleven waarbij je ook nog eens zelf je stempel kunt drukken op verandering. En samenwerkende oplossingen kunt bedenken. We willen tenslotte allemaal het verschil maken. Zo wordt het juist niet alleen een intern feestje maar positioneren we Rotary als die wereldwijde vrijwilligersorganisatie die een effectieve motor is achter vele goede doelen.

Je wordt er altijd wijzer van! Kijk maar:

Op 21 locaties met voor elk wat wils vind je een prachtprogramma met:

• Stands van clubs en goede doelen
  • Topentertainment voor alle leeftijden
  • Food trucks, eethuisjes en terrasjes
  • Conferenties en rondetafelgesprekken
  • Open Space Meetings
  • De raket van het wereldwijde educatie programma want:
    “SpaceBuzz” is erbij! (De Nederlandse astronaut Andre Kuipers is ambassadeur).
    Vanuit deze levensechte raket, worden een aantal bezoekers gelanceerd naar de ruimte om zelf de pracht en kwetsbaarheid van onze planeet te ervaren, net als astronauten.

Dit hoge niveau van top-entertainment mag geen enkele club missen!

De altijd scherpe discussieleider Charles Groenhuijsen ontvangt gasten van hoog niveau van het kaliber Diederik Gommers, Anne Schoenmakers (Greenpeace) en André Kuipers.

Nu al 147 clubs aangemeld (goed voor 1470 toegangskaarten), 1536 extra kaarten besteld en 57 gratis kaarten voor kinderen gereserveerd. Op naar de veelzijdige toplocatie DeFabrique!

Het Rotary Festival is voor álle clubs in heel Nederland. Daarom hebben we een zeer centraal gelegen locatie gekozen: tussen Utrecht en Maarssen. Dit is een bijzonder veelzijdig evenementenbedrijf op het terrein van een voormalige lijnolie- en mengvoederfabriek. Met in totaal 20 loodsen, silo’s en hallen op meer dan 10.000m2 biedt DeFabrique ontzettend veel ruimte voor grote variatie in presentaties, bijeenkomsten en ontspannen eten, drinken en dansen. Nieuwsgierig waar je naartoe gaat?

Aan het einde van de dag heb je zeker weten iets opgestoken, bijzondere mensen gesproken, contacten gelegd, gelachen en geproefd van het nieuwe Rotary.

Via komende nieuwsbrieven houden we je op de hoogte en hou vooral ook de website www.rotaryfestival.nl in de gaten voor de laatste updates.

WE CHANGE LIVES TOGETHER-> BELEEF HET MEE-> DOE MEE-> ZORG DAT JOUW PRACHTCLUB ERBIJ IS!

• Schrijf je club in op www.rotaryfestival.nl. De kosten per club bedragen € 500,-.
    Dit bedrag bestaat uit twee delen: één deel is een bijdrage aan het festival
    en voor het tweede deel krijgt je club 10 entreekaarten met (indien gewenst)
    1 gratis kraam of stand; dit EarlyBird aanbod geldt tot 31 december 2021.
    Wacht dus niet te lang want VOL = VOL.
  • Bekijk HIER de sfeerbeelden van DeFabrique

Kijk voor verdere informatie op:
WWW.ROTARYFESTIVAL.NL
Beleef het mee. Even wat anders!

Hartelijke Groet, namens het Kernteam,
Rob Klerkx, Han Landman en John van Oudenaarde,

Jacqueline van den Bergen (communicatie)