EndPlasticSoup nadrukkelijk aanwezig

EndPlasticSoup is hét wereldwijde initiatief voor Rotary om het probleem van de nog steeds groeiende massa plastic afval op het land en in de oceanen op te lossen. Dat is belangrijk voor het klimaat en de biodiversiteit, en vooral ook voor onze gezondheid en die van onze kinderen.

Zoals we al schreven in het vorige artikel, zal EndPlasticSoup op het festival sterk aanwezig zijn. Onder meer door de opvallende afwezigheid van plastic. En natuurlijk laten we ter plekke zien wat jij ook zélf kunt doen, als persoon en als club in jouw eigen omgeving. Denk aan samenwerking met scholen, acties om jong en oud bij het doel te betrekken. En ontmoetingen waarin we ook ondernemers en de overheid stimuleren om actief bij te dragen.

EndPlasticSoup is in 2018 gestart door vijf Rotary Clubs in Amsterdam en RC Huizen-Gooimeer. Inmiddels doen duizenden Rotarians en honderden clubs in 43 landen mee aan deze actie. Op de Inspiratiemarkt en in een Open Space bijeenkomst delen we inspirerende ideeën en ervaringen met elkaar. Doen jullie ook mee?